2013. július 7., vasárnap

Hármasban

Nem volt ám az véletlen, hogy a kettesben történt kajakozásunkról készült videót hamar megvágtam, feltettem a YouTube-ra és mutogattam is a barátaimnak. Talán ezek a videók, (amelyek itt és itt tekinthetőek meg) voltak az utolsó löket ahhoz, hogy Walton barátom is elhatározza magát. Annak ellenére eljött, hogy elég beteg.  Nem terveztünk hát hosszú túrát, csak ki akartuk próbálni, hogy az Ő gumi kajakja hogyan viselkedik a Dunán.
Jól viselkedik. Nagyobb sodrásnál kicsit hajlamosabb befordulni és így többet kell vele lavírozni, de alapvetően egy személlyel és két személlyel is tökéletesen hajtható hajó ez. Hamar elértük vele az Ipolyt, ahol pedig a lassabb folyás miatt teljesen megszűnt minden hátránya.
A képeket egy videóból vágtam ki, a minőségükért elnézést kérek. Az Ipolyon nem sokat hajóztunk felfelé. Eléggé dörgött is az ég és nem is akartuk túlságosan erőltetni. Elsőre annyi is elég volt, hogy a második kanyar utáni, szokásos kikötőfánkig elmentünk.
A nyárfák erősen virágoznak, így a víz tetején jó vastagon állt a pihe. Ezzel együtt is tökéletes volt a hangulat, bár sokan jöttek szembe kenuval és kajakkal. Így sem volt zsúfolt a folyó, mindenesetre vicces volt, ahogy az egyik kenuból figyelmeztettek egy kiálló faágra. Ha tudták volna, hogy az én kajakom egyedül is eltalál már az Ipolyon...
Az eső eléggé kerülgetett minket, de végig elkerült. A vasúti híd után kaptunk egy ötperces záport, amit egy fatörzs alá húzódva szárazon átvészeltünk. Kryx - akinek tuti volt eszkimó az ősei között - kihasználta az alkalmat és a zuhogó esőben is megpörgette a lapátokat.
Akkor kell evezni, amikor jól esik...
A Dunára érve egy kicsit feljebb eveztünk az Ipoly-torkolatnál, mert ott kavicsos a talaj és kulturáltan ki lehet kötni. A srácok cseréltek hajót, mert Walton ki akarta próbálni a gazdaságos kajakot, amit néhány bérlés díjáért vettem Gödön. Ő a pirosba, Kryx a gumiba ült át és így indultunk hazafelé. Kiderült, hogy a gumi kajaknak vannak egyéb előnyei is.
Megint jól sikerült tehát a nap, könnyed túra végén, nagy élményekkel kötöttünk ki. Abban is biztos vagyok, hogy hamarosan újra megyünk így, együtt. Közben elkészült a videó is, íme:
Waltont is sikerült megfertőzni a Duna-Ipoly hangulattal és mindketten kíváncsiak a kavicsszigetre is.