2013. június 30., vasárnap

Sárkányosítás

Mivel egyre többet írok a kajakozásról, csináltam neki egy saját blogot. Ebbe a blogba születik most ez az első bejegyzés (a régebbieket majd átmásolom...)

Az én hajóm szép. Kifejezetten jól néz ki szerintem. De ami szép, az lehet még szebb. Főként, ha az embernek vannak tehetséges barátai.
Gergő pedzegette nekem, hogy ő akár hajókat is tud matricázni és egy darabig csak érett bennem a gondolat, ami aztán tegnap tetté érlelődött. Feltettem a hajót a tetőcsomagtartóra és irány Budaörs. Ott lakik ugyanis Gergő, aki fóliázással foglalkozik. Bővebbet az  afolias.hu weboldalon tudhatsz meg a munkáiról.
Egy kicsit előre dolgoztam és néhány képet átküldtem arról, mit is szeretnék. Aztán Gergővel méregettünk, majd kis számítógépes munka után a fóliavágó már vágta is ki a cuccot.

Ez egy olyan gép, ami késsel tud kivágni dolgokat matricából. Százezer matrica létezik hozzá és igazán gyönyörű dolgokat lehet vele csinálni. Nekem most fekete kellett. Miután a gép mindent kivágott, a felesleges részeket ki kellett szedni.

Számomra varázslatos, hogy honnan a fenéből tudja Gergő egy tök fekete lapon, mit kell kiszedni és mit kell bennhagyni. A lényeg, hogy tudja és villámgyors munkával 5 perc alatt kész is lett a kiszedés.

A kétfejű sárkányt azért készítettük, mert a hajó tetején gyárilag van egy piros-fehér matrica, amit nem lehet leszedni, de engem nagyon zavart. Sárga hajóra nem illik ez a matrica. Lefedjük.
Erre kellett egy akkora motívum, ami alatt nem látszik. Ezután egy úgynevezett applikáló fólia kerül a matricára és a különálló darabokat szét kell vágni. Ha ez megvan, mehetünk a hajóhoz és elkezdődik a simítás.

Nem egyszerű dolog, kell a felületet kezelni és a hajó tetején lévő, rücskös felület külön kihívás. Némi hőkezelés után azért ezen is tapad a matrica szépen.

Ezután jöhet az oldalfal, ahol annyiban egyszerűbb a dolgunk, hogy ez legalább sima. Erre szépen tapad a matrica azonnal. Persze az igazításhoz némi folyadék kell alá, amit ki kell simogatni a matrica alól.

Ha ez megvan, le lehet húzni az applikáló réteget és meg lehet tekinteni a művet.

Hogy megérte-e szórakozni vele? Szerintem igen. Eddig is gyönyörű volt a hajó, de így, megsárkányosítva még szebb.

A fólia bírja a vizet, de a tapasztalataimról mindenképpen beszámolok majd. Annál is inkább, mert Gergőt is nagyon érdekli szakmailag, hol vannak a fóliázás határai. Gyári közlés szerint egyébként valahol -60 foknál alul és 110 foknál felül. Engem az érdekel leginkább, hogy a vizet és a karcolódásokat mennyire fogja bírni.

Ha kedvet kaptál BÁRMID fóliázásához, keresd Gergőt bizalommal...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése